Omzet Duits bio-huismerk Penny in de lift

„Het feit dat klanten ook in tijden van een forse inflatie voor biologisch kiezen, laat duidelijk zien dat biologische producten een vaste plaats in het winkelmandje hebben bij de consumenten. Penny zal haar biologische assortiment de komende jaren dan ook verder uitbreiden”, zegt Philipp Stiehler, Managing Director van de Rewe Group, waar Penny onder valt.
Op dit moment bevat het assortiment zo'n 500 producten, inclusief promotie- en seizoensartikelen. Het doel is om dit aantal eind 2025 te verhogen naar 600. Dit is een stijging van zo'n 20 procent. De producten komen grotendeels uit Duitsland.
Sinds februari 2023 is het aantal producten uit eigen land fors toegenomen tot meer dan vijftig stuks. Over het geheel genomen verhoogde Penny vorig jaar de omzet in alle productgroepen met bijna 20 procent. ‘Dit betekent dat Penny zich dynamischer ontwikkelt dan de Duitse biologische sector, die ‘slechts’ vijf procent groeide ten opzichte van 2023’, schrijft de supermarkt in een persbericht.

Tekst: Bas Lageschaar
Bas Lageschaar groeide op tussen de weilanden in de Achterhoek. Daardoor had hij altijd al belangstelling voor de agrarische sector. Voor Agrio zit hij in de redactie politiek en beleid. Bas volgt het laatste (regionale) nieuws op de voet en schrijft voor de regionale websites en verschillende printuitgaven.
Beeld: Rewe Group
Bronnen: Penny, Rewe Group