Kalverliefde nu ook bij Jumbo
Twee jaar geleden introduceerde Kalverliefde als eerste ter wereld melk van kalveren bij de koe. De Kalverliefde boeren ontvangen een hogere prijs voor hun melk, die het voor hen mogelijk maakt om het kalfje bij de koe te houden. Volgens Kalverliefde drinkt een kalf zo’n 1.000 liter melk. De bonus compenseert de boer voor deze lagere melkopbrengst.
Albert Heijn was de eerste supermarkt die Kalverliefde-melk lanceerde, aanvankelijk in 250 vestigingen, gevolgd door koffieketen Lebkov, die volledig overstapte op Kalverliefde-melk. Inmiddels is het aantal verkooppunten van Albert Heijn uitgebreid naar 500 filialen en heeft ook Plus Kalverliefde omarmd.
Met de toetreding van Jumbo groeit de beschikbaarheid van deze kalfvriendelijke zuivel nog verder. „Deze samenwerking laat zien dat de markt klaar is voor producten die naast duurzaamheid ook écht een verschil maken voor de dieren zelf”, aldus Janina van der Drift, oprichter van Kalverliefde. „We verwachten dit jaar een miljoen liter Kalverliefde-melk te verkopen. Voor mij laat dit zien dat de roze revolutie niet meer te stoppen is. Ik ben ontzettend trots op alle zuivelliefhebbers die bewust helpen om dit verschil te maken.”