Ekoplaza voor de derde keer op rij gezondste supermarkt

72 procent van de Nederlanders vindt het volgens Questionmark belangrijk dat supermarkten hun klanten stimuleren om een gezonde keuze te maken. ‘Gezond betekent voor Ekoplaza eten volgens de Schijf van Vijf, maar ook voedsel aanbieden dat biologisch en zo min mogelijk bewerkt is’, aldus Steven IJzerman, kwaliteitsmanager bij Ekoplaza. ‘Met onze uitgangspunten voor al onze voeding - 100 procent biologisch en niet genetisch gemanipuleerd - maken we kiezen voor gezond makkelijker voor onze klanten. Een stap in de goede richting kan bijvoorbeeld al zijn om voor je kinderen rozijnen en aardbeien zonder pesticiden te kopen.’
Expliciet duurzaam
De supermarkten die in het onderzoek zijn meegenomen zijn Albert Heijn, Aldi, Dirk, Jumbo, Lidl en Plus. Deze selectie is gekozen omdat zij ruim 80 procent van de Nederlandse markt vertegenwoordigt. Ekoplaza is hieraan toegevoegd vanwege de expliciete claim op duurzaamheid. Questionmark heeft de data voor het onderzoek verzameld tussen 15 mei en 8 juli.