Biologisch aanbod Albert Heijn gegroeid met 75 producten
Onder de 75 nieuw toegevoegde biologische producten van AH vallen onder andere de ultimate beefburger, gerookte forelfilet en mini mozzarella. Deze producten worden aangeboden als biologisch alternatief, terwijl producten als milde kiemgroenten, pompoen, en rode biet enkel en alleen in de biologische variant beschikbaar zijn in de supermarkt.
Populaire bioproducten
De supermarktketen meldt dat meer dan 800.000 klanten inmiddels een Mijn Albert Heijn Premium-abonnement hebben. Daarmee krijgen ze 10 procent korting op alle biologische producten. ‘Meer dan de helft van deze klanten koopt elke week biologische producten en koopt 25 procent meer biologische producten dan voor hun start met Albert Heijn Premium’, aldus AH.
Biopasta en -groenten
AH meldt dat er onder de biologische producten in de winkel een aantal grote stijgers is in de eerste helft van 2023 in vergelijking met de eerste helft van vorig jaar. Zo nam de verkoop van biopasta toe met 27 procent, witte wijn en rosé met 21 procent, ui en knoflook met 22 procent en aardappelen met 38 procent. De meest populaire biologische eigenmerkproducten bij Albert Heijn zijn bananen, gember en komkommer. De regio’s Flevoland en Limburg kennen de sterkste toename in de verkoop van biologische producten.
Tekst: Erik Kruisselbrink
Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.
Beeld: Albert Heijn