Goed Verhaal Box moet verkoop biologisch vlees stimuleren
‘Het maken van duurzame keuzes is voor consumenten niet gemakkelijk’, aldus De Groene Weg bij de presentatie van de Goed Verhaal Box. Uit onderzoek van Wageningen University & Research (WUR, oktober 2023) blijkt dat consumenten in Nederland maar mondjesmaat minder vlees eten, aldus de biologisch vleesleverancier. Zij neemt daarom naar eigen zeggen haar verantwoordelijkheid en lanceerde de Goed Verhaal Box.
Goed uileggen
Joyce van den Bos, manager business development bij De Groene Weg: ‘Wij hebben onszelf als doel gesteld om consumenten goed uit te leggen wat de meerwaarde van een biologisch stukje vlees is. Pas dan trekken we ze over de streep om de keuze voor vlees een duurzamere keuze te laten zijn. Om dat te doen, ontwikkelden we de Goed Verhaal Box. Een box met vier verschillende biologische vleesproducten, waarmee we met vier bijpassende korte verhalen uitleggen wat de essentie van biologisch is. Onze Blije Buitenburgers, Weideworstjes, Darteldijen en Samen Sterk Steaks leggen haarfijn uit dat het om de kracht van de kringloop, meer dierenwelzijn en toename van biodiversiteit gaat.’
Flinke stimulans
‘Uit onderzoek van het Future of Food Institute bleek vorig jaar dat wanneer consumenten het verschil weten tussen biologische producten en niet-biologische producten, hun bereidheid voor biologisch te kiezen – en daar ook meer voor te betalen – toeneemt', aldus De Groene Weg. 'Het ministerie van Landbouw nam dit onderzoeksresultaat op als belangrijk punt in haar Actieplan 2030 door de consumentenvraag naar biologische producten de komende jaren flink te gaan stimuleren.'
De Goed Verhaal Box is vanaf 11 oktober online te koop voor twee (25 euro) of vier personen (50 euro) in de webshop van De Groene Weg. Klik hier voor meer informatie over de box.
Tekst: Erik Kruisselbrink
Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.
Beeld: De Groene Weg