Frans van Engelen nieuwe commercieel directeur van HAK
Voorheen was Van Engelen vier jaar werkzaam bij FrieslandCampina, waarvan de laatste twee jaar als Customer Development Director. In deze functie gaf hij leiding aan het commerciële team dat verantwoordelijk was voor Albert Heijn, Aldi en Lidl. Ook deed hij binnen deze organisatie ervaring op met een breed scala aan duurzaamheidsvraagstukken. In de periode voor FrieslandCampina werkte hij gedurende zeven jaar voor Mars Nederland, waar hij ruime commerciële ervaring opdeed en binnen zijn laatste functie verantwoordelijk was voor diverse strategische vraagstukken.
Pioniers met een duurzame missie
Binnen zijn rol als commercieel directeur zal Van Engelen zich richten op het verkennen van de groeimogelijkheden voor HAK in binnen- en buitenland, door het realiseren van nieuwe initiatieven in bestaande markten en het aanboren van nieuwe markten, klantgroepen en kanalen. Een uitdaging waar hij zich met zijn commerciële kennis en ervaring graag voor inzet: „HAK wil groeien om positieve impact te maken op belangrijke uitdagingen in de maatschappij op het gebied van groenteconsumptie, de eiwittransitie en de verduurzaming van de landbouw. HAK speelt hier enorm goed op in door te pionieren met een duidelijke missie: zoveel mogelijk mensen helpen om meer groenten en peulvruchten te eten. Ik kijk ernaar uit om hier met het hele team een mooie bijdrage aan te leveren.”
Ook HAK CEO Nicole Freid ziet de samenwerking met enthousiasme tegemoet: „Onze ambitie is om met ons team te zorgen voor versnelling van onze groei met groenten en peulvruchten in onze bestaande- en nieuwe kanalen en markten. Frans is met zijn intrinsieke motivatie, ruime commerciële ervaring en zijn ondernemende karakter een waardevolle toevoeging aan het team, waarmee we klaar zijn voor de volgende stap. ”
Afgelopen maand deelde HAK met nog drie groenten om te schakelen naar een volledig biologisch assortiment.