Michaël Wilde start ‘The Organic Embassy’
Wilde legt enthousiast uit waar zijn bedrijf voor staat. „Ik communiceer al 18 jaar over biologisch en wordt wel gezien als de ambassadeur hiervan. Het woord ambassade speelde al een tijdje in mijn hoofd. Een ambassade is een plek voor hulp, dat wil ik ook graag uitstralen. Ik heb een hele diepe, intrinsieke motivatie om de wereld iets biologischer te kleuren.” Een ambassade past dan ook beter bij Wilde dan een ‘consultancy bureau’.
In het nieuwe bedrijfslogo is een ambassadegebouw met pilaren weergegeven. Deze symboliseren de kernwaarden van biologisch: zorg, ecologie, gezondheid, eerlijkheid en ook de strenge EU wetgeving. Een doel van Wilde is dat er beter over biologisch wordt gecommuniceerd. „Ik wil dat mensen op mijn site al zoveel mogelijk kennis opdoen over de biologische sector, en zo met meer vertrouwen het biologische verhaal kunnen vertellen. Dat is dan ook meteen mijn oproep aan anderen: wordt ook een biologische ambassadeur, want met z’n allen gaan we sneller naar meer biologische landbouw.”
Wilde kiest bewust voor ‘organic’ in plaats van biologisch. „We moeten werken aan het imago van bio, ook bij jongeren. Het verhaal is goed, maar we moeten wel de vorm vinden om ook de jongeren te bereiken. Het woord organic kan daar een rol inspelen.”